48.MSF – 2014 Hrvatska etnoglazba i međimurska tradicijska glazba

Trg bana Josipa Jelačića, četvrtak, 17. 7. 2014. od 20.00 sati
Gradec, subota, 19. 7. 2014. od 21.00 sat

Zajedničkim koncertom Nadahnute baštinom glazbenica Dunje Knebl i Lidije Bajuk, istodobno prvim etnokoncertom pod okriljem 28. Međunarodne smotre folklora u Zagrebu je 1994. utemeljen, a koncertnom i istoimenim albumom Ethno Ambient Live Dunje Knebl, Lidije Bajuk, grupe Legen i njihovih glazbenih gostiju godinu dana poslije i potvrđen hrvatski etno glazbeni pravac. U svijetu je poznat pod nazivima world music i folk music revival, definiran kao osebujna obrada i izvedba tradicijskih napjeva ili kao autorska glazba nadahnuta tradicijskom glazbom. Hrvatski ga etno glazbenici promišljaju u prožimanju klasičnih i tradicijskih glazbala, tradicijsku glazbu često neuobičajeno harmoniziraju i katkad elektronički uzorkuju glazbenim sekvencama, odmičući se tako od tzv. main streama. Aktivističkim djelovanjem na supkulturnoj sceni ekoloških i drugih alternativnih pokreta približili su je mlađoj publici. Od kraja 20. st. do današnjih dana u obradama i javnim izvedbama međimurskih napjeva povremeno im se pridružuju drugi hrvatski etno sastavi, pojedinci, a i naraštaj mlađih glazbenika. Na tragu jazz-obrada iz osamdesetih godina 20. stoljeća još se smjelijim harmonizacijama i improvizacijama u pojedinim obradama i izvedbama međimurske tradicijske glazbe potvrdilo više uglednih hrvatskih, a među njima i međimurskih jazz-glazbenika.

48.MSF – 2014 “Ethno na putu u Hrvatskoj” 

Trg bana Josipa Jelačića, četvrtak, 16. 7. 2014. od 20.00 sati

Ethno na putu u Hrvatskoj” priredba je koju već niz godina Međunarodna smotra folklora ostvaruje u suradnji s ljetnim etnoglazbenim kampom Ethno Croatia Hrvatske glazbene mladeži u Grožnjanu, koji je pak dio mreže istovrsnih kampova u Švedskoj, Belgiji, Makedoniji, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Češkoj, Estoniji, Sloveniji i Ugandi. Grožnjanski kamp već godinama uspješno mentoriraju i organiziraju švedski glazbenik i producent Allan Skrobe i hrvatska glazbenica Lidija Dokuzović. Osnovna je ideja u razmjeni glazbenih iskustava i znanja u međusobnom učenju i podučavanju mladih glazbenika iz različitih zemalja. Svaki od sudionika mora pripremiti po dvije tradicijske pjesme ili dva plesa iz vlastite kulture, koje će za trajanja grožnjanskoga kampa naučiti i ostali polaznici.

Produbljujući svoja znanja o vlastitoj i drugim glazbama, mladi ljudi uče i o vrijednostima jednakosti i tolerancije među ljudima i narodima.

Trg bana Josipa Jelačića, četvrtak, 17. 7. 2014. od 20.00 sat

‘Dixieland Band Čakovec, Kom3dija, Žiga i bandisti’

Gradec, subota, 19. 7. 2014. od 21.00 sat

‘Jazbina project’ (Ljiljana Bogojević – glas, Bojan Miljančić – klavijature i elektronika, Igor Perhoč – klavijature, Marko Lajtman – gitara, Krunoslav Lajtman – saksofon)
Nega sonca, nit’ meseca; Z međimurski zdenci; Protuletje se otpira

‘Vulenček’ (Nikolina Virgej Pintar/Tamara Korunek – glas, Mario Jagec – saksofon, Krunoslav Lajtman – gitara, Danijel Požgaj – tuba, Filip Krznar – udaraljke)
Međimurje, kak si lepo zeleno; Dremle mi se, dremle; Kupec sena, kupec slame

Dunja Knebl (glas i gitara) i gošće (Nikolina Nina Romić – glas i gitara, Vanesa Petrac – glas)
Pitaš mene, pitaš, golob; Picek moj; Zvira voda

‘Lidija Bajuk Trio’ (Lidija Bajuk – glas i gitara, Ladislav Varga – klavir i klarinet, Marija Mlinar – harfa) i gošće (Anita Magdalenić – glas, Lea Šprajc – glas i gitara)
Imela je majka; Život mi je kakti nočka; Snočka sam senjala